Friday, March 27

RANJAU SEPANJANG JALAN

hmmm...aku ada 1 story nk kgsi bersama..hehehe..kasi suspen sket...cmni citanya..cita yg penuh ranjau yg terpaksa aku tempuh bersama member2 aku yg lain....ini kisah benar.. aku tak tipu.. semuanya benar belaka...hehehe suspen!!!suspen!!!
yg aku nk cita sebenarnya dugaan yg terpaksa aku tempuh masa aku nk g DBP...ala dewan bahasa dan pustaka 2... huh..mmg dugaan gila la..kami jnji nk jmpa kt dpn fakulti kul 8 pg..aku dgn semangatnya kul 6.30 dah bgn... huhuhu... pas mndi ape sume..aku pun ciap2 la... tgah aku ciap 2..hujan turun pny la lbt..menggugat keimanan aku btol time 2..mcm nk tdo jer..trik selimut..hehehe...tiba2 je henset aku bunyi..ade msg msuk..aku tau dah sape msg aku pg2...x laen xbkn mst la Cik Pah..hehehe...tny aku da ciap lom...aku bru ja nk tron ke tmpt bus..skali bus da jaln..da la hujan lebat...geramnya time 2...nasib baik dlm geng aku 2 ade sorang lagi yg tertinggal bus cm aku...ayu namanya...
aku pun g la kt blok die..tggu hujan reda dlu...hujan pun mcm nk berhenti ja..aku pun jln la ngan ayu g naik bus..msa 2 bru kul 8 pg..dlm bus 2 pny la sjuk...dgr radio sinar...lyn je la...
kul 8.10 bus 2 pun jln g fakulti...smpi2 jer kt fakulti 2..hujan turun pny la lbt...sbr je la kita orang ni..tggu bus komuter xsampai2..last2 kami naik rapid KL la...
dgn hujan pny lebat..kami redah je la..walaupun ada payung..tp bsah la jgak seluar...kami naik komuter turun dkt bndar tasik selatan..lepas 2 ambik star ke hang tuah...
lg 1 mslh timbul... aku jd pening dlm train 2...nk muntah di buatnya sbb perut aku kosong..meloya semacam je...aku tgk muka cik pah...lain macam ja...aku tny nape..dia ckap dia pening..aku yg tgh pening pun terus tergelak besar la..aku ingt aku seorang je yg pening...walau cmne pun..perjalanan harus diteruskan...
akhirnya kami sampai la di stesen hang tuah..kami terpaksa jaln kaki untuk ke DBP..agak jauh la jgak...terpaksa lintas jalan raya yang sentiasa penuh dengan kereta..kami tempuhi jua dugaan 2 dan............AKHIRNYA,...kami sampai ke destinasi yg di tuju...huh..smpai dgn selamatnya..hehehe...
tujuan kami g sana sbb nk siapkan assigment subjek PERKAMUSAN...hope dpt A la spt yg dijanjian oleh DR ARBAK OTHMAN......hehehe...AMIN

No comments:

Post a Comment