Wednesday, April 1

PART 2

Malam yang sama kami ada kelas amali yang pertama... kelas bermula pukul 8 di Makmal Cyber 2 kat Sanggar Bahasa... macam biasa juga.. kelas ni pun tak boleh lambat juga... aku group 1.. dikendalikan oleh Cik Nurul.. orangnya kecik ja... putih... he.. he.. he... orangnya pun baik.. cakap pun lembut ja... dalam kelas amali ni satu komputer setiap seorang... aku duduk meja nombor 12.. tempat tu tetap..tak boleh tukar-tukar.. tugasan kami yang first malam tu.. kami kena buat slideshow tentang isu-isu semasa... tajuk setiap seorang tak boleh sama.. sekali lagi aku gelabah...aku ni cepat gelabah sikit...aku gelabah bukan apa sbb aku tak tau nak buat tajuk apa...aku ni bukan kaki baca paper or tgk berita...2 la masalah aku... aku pun dengan pantasnya keluarkan henset dari poket seluar and then mula la menanya member-member aku...akhirnya aku pun dapat la tajuk yang aku nak buat.. isu panas...’Kekejaman di Palestin’...dapat ja tjuk trus aku cari gambar-gambar yang sesuai... sbb slideshow 2 cuma nak gambar-gambar je...

Sedar tak sedar dak pukul 9.45 mlm... Cik Nurul pun bagi arahan tuk shutdown pc...macam cepat ja masa berlalu hari tu... balik bilik aku pun sambung la cari gambar-gambar untuk slideshow aku...pastu aku pun tido....

Hari Rabu yang di tunggu tiba lagi..hehehe..hari ni tak ada buat aktiviti apa dalam kelas..Cuma ambik nota je...seperti biasa...satiap group kena bawa 1 kamera..bukan nak bergambar la....tapi nak ambik gambar nota yang ada kat dalam slide... Dr. Normaliza ni kuliah dia memang laju...tak sempatnya nak salin nota...so nak cepat..kena ambik gambar la...masa Dr Normaliza bagi kuliah...flash kamera asyik memancar ja kat depan...sekali aku tengok da macam artis pulak yang bagi kuliah hari tu...hehehe... Dr..jangan marah eh... mintak ampun... kelas habis awal hari tu (kalau tak silap aku la).... dengan gembiranya kami pun balik la ke kolej..bersiap sedia untuk amali malam tuu pulak...hehehe...

Lepas je sembahyang maghrib...aku terus pakai tudung sebab aku nie jenis yang bersiap lambat padahal bukan pakai make up pun...hehehe... dalam pukul 7.35 malam...aku pun turun la tunggu bus fakulti kat depan KC...tunggu dengan member-member yang lain... malam tu kami kena present slideshow yang kami kena buat minggu lepas...hehehe.dup..dup..dup...jantung aku berdegup kencang...gelabah...padahal tak payah cakap pun kat depan tu tapi aku still gelabah...gementar...berpeluh tangan aku...seram sejuk...aku ni berpenyakit rasanya...penyakit gemuruh...hehehe...aku turn yang ke-12..aku rasa masa berjalan cepat gila..dan.....giliran kau pun tiba...dup..dup..dup..member-member aku dah bising...kurang asam betul punya member..dah la aku gelabah...aku pun masukkanla pendrive kat dalam pc kat depan tu...takut juga bila aku buka slideshow tu tak ada lagu...aku tengok muka Cik Nurul kat belakang...dia senyum ja...bila aku click ja tuk slideshow...nah!!!lagu keinsafan bergema....semua member aku dah bising dalam kelas..diaorag cakap aku dah berubah la konon..time 2 malunya yang teramat sangat...hehehe...pada hal tak ada apa-apa pun...lepas turn aku..turn member-member aku yang lain pulak..seorang demi seorang present kat depan dan akhirnya cukuplah 30 orang present...kelas amali untuk malam tu pun habis.....kami pun balik kolej...macam biasa tunggu bus fakulti punya la lama dan akhirnya kami tumpang bus kolej belakang...nasib baik malam tu pakcik yang bawa bus tu baik...izinkan kami tumpang...bukan apa...ada sesetengah pemandu bus tu...tak kasi kami tumpang kononnya nanti bus penuh...alasan je tu...tima kasih pakcik bus yang baik hati.....

Okay tak pengalaman aku dalam kelas Bahasa Multimedia???ni baru sikit ja...aku ada banyak lagi cerita yang nak kongsi...macam-macam pengalaman yang aku tempuh...yang aku alami bersama rakan-rakan seperjuangan yang aku paling sayang...hehehe...

to be continued..

No comments:

Post a Comment