Wednesday, April 1

PART 5

Hari ini dalam kelas bahasa multimedia...kami kena reka billboard...ala iklan yang besar-besar..yang selalu bley tengok kat tepi highway tu...kami kena iklankan benda yang takpernah diiklankan lagi...maknanya produk kami sendiri la..sebelum buat tu...kami kena tujuk draf kat Dr. Normaliza dulu...group aku buat tentang lampu...hehehe...kena 6 page size A4...kami pun mula la mereka...bentuk lampu tu berjenis-jenis...hehehe.....nasib baik draf awal kami diluluskan oleh Dr. Normaliza. Ada group yang tak lepas permission dr Dr. Normaliza.....

Hari tu kira okay la kami buat tugasan tu...dapat siapkan dalam masa yang ditetapkan...tak ada la kelam kabut cam tugasan-tugasan yang lepas...hehehe...nie last tugasan kami dalam kelas sebelum last assigment...iaitu g berbakti kat umah anak yatim..hehehe...ingat senang ke???banyak benda nak kena fikirkan..takut juga proposal kami ditolak nanti...huhuhu...

14hb Mac 09, kami nak adakan program kat umah anak yatim Pernia, Cheras Baru...sebelum gi..kami kena jumpa Dr. Noramliza dulu...bukan main redah gi camtu ja...kami kena bentangkan proposal yang dah kami buat...apa aktiviti yang kami nak jalankan kat sana...seorang demi seorang kena cakap...terangkan tugas masing-masing bila g kat sana...aku ambik tuk ngajar budak-budak pra sekolah....senang sikit nak handle...kononnya je la..pada hal..Ya Rabbi...lagi susah rupanya...huhuhu...mula-mula kami nak g jumpa Dr. Normaliza pagi Khamis...tup-tup dia tak ada so kami jumpa dia Jumaat petang...kebetulan kami ada kelas amali ganti...mula-mula tu kami janji nak jumpa pukul 3...aku g asing ngan member-member aku...diaorang dah masuk dah jumpa Dr. Normaliza...aku yang terlambat...huhuhu..bila aku masuk ja...baru Dr. perasan yang ahli group kami tak mencukupi...sebenarnya bukan group aku ja tapi group Duo pun tak cukup jugak...dengan automatik dia tak nak berbincang...kena ahli cukup dulu baru dia nak berbincang...time tu rasa bersalahnya...mintak maaf kawan-kawan...sebab aku yang masuk dalam kelas tu...terus jadi camtu...petang tu masa dalam kelas amali..kami mintak keluar awal sebab nak g jumpa Dr. noramliza..sebab dia Cuma ada pukul 5 petang ja...bila ahli kumpulan masing-masing...dah cukup baru kami berkumpul kat depan bilik Dr...selesai la sesi perbincangan bersama Dr. Normaliza...esoknya kami dah nk g umah anak yatim tu...banyak lagi bneda yang tak setel..yang tak beli...dah la ngan aku ada test lagi malam tu...adoi la!!! Automatik aku rasa tension sangat...tension yang teramat sagat time...cam nk marah ja kat semua orang...

Malam tu lepas aku abes test...kami adakan last perjumpaan...briefing kali terakhir untuk hari esok...siapkan mana yang patut...kami ada la sediakan sikit cenderahati untuk anak-anak yatim kat sana...walaupun harganya tak seberapa...kami harap anak-anak yatim tu...akan ingat kehadiran kami di rumah Pernim tu..malam tu agak lewat jugak la tido...huhuhu...malam tu..balik ja dari bilik Zura...aku terus tido..bukan apa..aku takut aku tak terjaga ja...pukul 6.30 pagi keesokan harinya aku dah bangun...bersemangat tol..hehehe...lepas siap-siap semuanya aku pun turun tuggu kat bawah..tolong cikpah ambik nasik lemak yang kami tempah dr Wak Jas...bekal makanan untuk anak-anak yatim kat sana...

Dalam pukul 8 pagi kami mula gerak g sana....drive pun slow-slow ja sebab hujan turun pagi tu...lagi pun kami tak cam sangat jalan nak g rumah Pernim tu...tawakal ja supaya tak sesat...akhirnya kami sampai ke destinasi yang dituju...balik dari rumah anak yatim tu..kami kena siapkan slideshow....masa yang diberikan untuk slideshow tu...7 minit ja...

Kami buat tu guna video movie maker...memang menguji tahap kesabaran yang tiggi la...bila buat ja..bila add lagu or video..tak pun nk delete picture mana yang tak nak..mula la laptop hang...pastu automatik kena buat semula sebab tak sempat nak save...sedih tol la...dah akhirnya video kami tu siap juga....hehehe...memang puas hati walaupun cikpah yang banyak menyumbang tenaga..

to be continued...

No comments:

Post a Comment